بِســـمِ اللهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيْـــــم


Loving someone who doesn't love you back is like hugging a cactus...
The tighter you hold on, the more it hurts. ^^





Thursday 2 August 2012

jodoh itu wujud .

Assalamualaikum semuanya :) 
actually tajuk entry yang di hapdet harini tak ada pertalian pon dengan isi di dalam nya :)
saja suka2.. hehe .macam dah lama tak hapdet kan!suka hapdet tengah2 malam.. feel yg orang lain tak akan merasai kecuali penulis blogger sahaja! haha.
kat sini sarah nak share this qoute.
i luv dis!
Kadang-kadang kita harus terus berpura-pura gembira dan bahagia untuk menutup kesedihan dari mereka yang asyik bertanya.
sarah suka baca2, then bila jumpa ayat2 best ja, mesti akan dijadikan prinsip dalam hidup ini :)
sebabnya, kadang2 betul2 sesuai untuk diri kita semua kan :)
❝ ... Ꮋαri ini Ꭺllαh belum mempertemukαn kitα dengαn orαng yg kitα cintαi, insyαᎪllαh iα αkαn dαtαng esok αtαu lusα, αtαu bilα – bilα pun iα hendαki, itu αdαlαh sebαhαgiαn dαri kekuαsααnƝyα.
Ꭻodoh αdαlαh perkαrα ghαib, tαnpα αdα seorαng pun yang tαhu bilα & dengαn siαpα kitα αkαn berjodoh. Ꭻujur, itu bukαnlαh perkαrα biαsα. Ꭲetαpi sungguh luαr biαsa ...❞
Sebenarnya, Jodoh itu kita dapat rasa dengan kehadiran seseorang itu yang membuatkan kita tenang, bertambah rasa aman, malah bertingkat keimanan.

Yang sedih jadi gembira, yang lemah jadi kuat, yang takut jadi berani, yang gagal jadi berjaya dan yang seorang jadi sempurna berdua. Carilah si dia yang buat anda rasa begitu. cewah . haha :)

Namun, jika dipersimpangan memilih antara satu dalam dua, istikharahlah agar dengannya Allah permudahkan hati kita utk merasa cinta pada seorang sahaja :)
awak-awak sekalian, Jodoh itu rahsia Tuhan. Sabarlah seperti matahari dan bulan. Menunggu giliran masing2 tanpa keluhan. Jika benar jodoh itu milik hakiki, tentu saja dia kembali sebagai suami. Bukan dengan menjadi teman lelaki. Berpegang teguhlah pada janji Illahi.
Jangan penat menunggu ya!
lagi satu nak cakap,
Kalau patah hati, tak perlu bersedihan terlalu lama. Hindari suasana yang membuat kita menjadi sebak atau melankolis(apa tuh?? buka kamus dewan cepat!). Tak usah dulu mendengar lagu-lagu dengan tema patah hati,macam patah seribu tuh kan..haha.walhal melayan jugak sorang2.. atau melakukan aktiviti lain yang membuatkan sesak hati macam dok termenung ka..

Itu sama sahaja menabur garam di atas luka.
Pedih bukan?
sakit bukan? 
"... Cinta, jagalah fitrah itu sebaiknya kerana ianya boleh membawa kepada kebaikan/keburukan. Ia anugerah Allah SWT, hargailah ia ..."
Kadang kala bila kamu nekad menjauhi diri dari seseorang bukan bererti kamu tidak memikirkan dia,dan bukan kerana nilai rasa itu pudar, akan tetapi kamu mengerti akan satu hakikat bahawa kamu tak mungkin dapat bersamanya
 Do not LOVE the one who doesn't LOVE ALLAH, if they can LEAVE ALLAH, they will LEAVE you.

[Imam Shafie]
Bukan senang nak melupakan seseorang yang betul-betul kita suka. Mungkin akan mengambil masa yang lama utk melupakannya.

***Take a note.
 Jika memilih lelaki, jangan termakan dengan kata-kata manisnya tetapi pilihlah lelaki kerana sifat tegasnya terhadap Agama. :)
ingat ya.. Cinta Tidak Selalu Bersama Jodoh, Tapi Jodoh Selalu Bersama Cinta.
yang mana satu nak pilih nih??
 
 
seriouslly sangat suka lagu nih :)
tajuk lagu = tajuk lagu :)
assalamualaikum wbt &
salam ramadhan &
selamat malam :)


 

No comments:

Post a Comment