بِســـمِ اللهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيْـــــم


Loving someone who doesn't love you back is like hugging a cactus...
The tighter you hold on, the more it hurts. ^^





Tuesday 25 March 2014

Bila

Harapan. satu perkataan. satu penantian.

sampai bila.

setiap hari aku menunggu.

berjuta cara aku lakukan.

siang malam sepertiga malam

berdoa tanpa putus harapan

tangisan sehingga tiada erti

mencari sebab kenapa penantian yang selama ini ditunggu 

masih belum ada jawapannya.

mereka semua gembira dengan masing-masing apa yang

mereka miliki

tapi aku sampai bila

sedetik dihati hampir tewas dalam perjuangan ini

bilamana hanya seorang diri berada di atas jalan ini

hairan  dan hairan

apa silap aku

apa khilaf aku

apa yang tidak cukup

apa yang perlu aku lakukan

semua itu bermain dan berlegar-legar dalam

fikiran ini

setiap hari setiap detik

aku mahu tahu

sehingga apa yang dinantikan

apa yang ditunggukan 

akan tiba

tapi sampai bila.

I 3.33pm, 25 mac 2014 I


No comments:

Post a Comment