بِســـمِ اللهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيْـــــم


Loving someone who doesn't love you back is like hugging a cactus...
The tighter you hold on, the more it hurts. ^^





Thursday 28 June 2012

antara kaca dan permata ^^

salam jumaat semua muslimin dan muslimat :)

"... Jika hari ini kita sering mengharapkan si cinta datang mencari kita, jangan sesekali kita melupakan pada cinta illahi yang satu itu. Kerana cinta itulah yang membawa kita ke ruang kebahagiaan, ketenangan ,kelapangan yang berpanjangan ..."

                                                                                         ( Ustaz Mohd Kazim Elias )

then kita juga perlu ingat yang " Cinta adalah perasaan yang telah dikurniakan Allah kepada setiap manusia. Kita tidak boleh halang seseorang jatuh cinta, tapi kita cuma boleh bimbing cinta itu ke arah kebaikan."

Sebagai seorang perempuan, selalu nya kita akan berfikir sejenak... Aku bukanlah seorang gadis yang cerewet dalam memilih pasangan hidup. Siapalah diriku ini untuk memilih berlian sedangkan aku hanya sebutir pasir yang wujud di mana-mana. Tetapi aku juga punyai keinginan seperti gadis lain, dilamar lelaki yang bakal dinobat sebagai ahli syurga, memimpinku ke arah tuju yang satu. that's right kan :)

 ALLAH has created someone special in the world for each and every one of us. When the time is right, He will guide u to them. It could be someone that u least expect to find urself with, but whatever the case, be assured: They're out there somewhere. InsyaAllah.

Perasaan seronok atau mungkin was-was apabila semua orang berbicara tentang cinta after marriage... ada baik sebenarnya... kerana Bercinta lepas kahwin. Mesti lagi best sebab lebih diberkati Allah :) kan?? ^^ mungkin ia menjadi penghalang dari kita terjerumus dalam kancah kemaksiatan. nauzubillah..

 ingatlah satu ayat ini
 "... Apa yang Allah haramkan sebelum kahwin, sekejap sahaja. Sabarlah sekejap! Dah kahwin nanti, yang halal amatlah luas. Yang halal lebih indah kerana benaungkan redha Allah ..."

                                                                                        ( Ustazah Fatimah Syarha )



p/s :  "... Berhati-hatilah memilih pasangan hidup kerana permata itu hanya ada disebalik kaca, asingkan kaca dengan cermat agar tangan tidak terluka ..."

No comments:

Post a Comment